Przejdź do głównej zawartości

English with Lucy

Dawno mnie nie było ;). Częściej wrzucę coś na Facebooka, więc jeśli czasem brakuje Ci moich wpisów - śledź mnie na FB: https://www.facebook.com/mycha74.blog.

Przybiegłam szybko, żeby podzielić się z Tobą niesamowitym odkryciem: kanał na You Tube: English with Lucy. Piękna dziewczyna jak z obrazka, do tego mówi prześlicznym wyraźnym angielskim, że nawet napisy są zbędne. Co jakiś czas oglądam różne filmiki, żeby odkrywać nowe, być może lepsze techniki angielskiego. I tak, całkiem przypadkiem trafiłam dzisiaj na Lucy!



Namieszała mi trochę w głowie, muszę to jeszcze jakoś sobie przyswoić. Co i dlaczego? Aktualnie mój angielski to: eTutor + filmy + książki + Native Speaker. Jest dużo lepiej, ale idzie wolniej niż bym chciała. A Lucy mówi wyraźnie: nie tłumacz! Tłumacz słówka ze słownikiem angielsko-angielskim. Mów, pisz, myśl w języku angielskim. Nie wiem czy jestem już na to gotowa, ale... poczyniłam sama pewne kroki w tym kierunku. Sięgnęłam do wykazu najpopularniejszych słów po angielsku. Przerabiam je po kolei i dokładnie. Niestety, posługuję się tutaj słownikiem diki, ale jak pisałam wyżej, jeszcze do końca nie dojrzałam do samego angielskiego słownika. Jednak wszystko co zapisuję w zeszycie jest już tylko po angielsku. Angielski ma wiele wieloznacznych wyrazów. Szczególnie te na samym szczycie listy najbardziej popularnych mają mnóstwo znaczeń. Zapisuję przynajmniej po jednym zdaniu z każdym znaczeniem, staram się ułożyć również własne zdania. Mój zeszyt z tymi słówkami nie ma ani słowa po polsku, więc chyba powoli idę w tym kierunku.

Szczerze polecam Lucy i... have a nice evening ;).

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wyzwanie 55 dni bez cukru - Ewa Chodakowska

Z serii: muszę inaczej się uduszę. Wyskoczyło mi dzisiaj na Facebooku wyzwanie rzucone przez Ewę Chodakowską: 55 dni bez cukru. Akcja super. Sama Ewa zasługuje naprawdę na szacunek. Ruszyła z kanapy miliony kobiet, wiele z nich dzięki niej porzuciła złe nawyki, jak wymienione w tym wyzwaniu cukry i słodycze. Jest mega pracowitą kobietą, za co należy jej się wielkie WOW!!! Co w takim razie tak mnie wzburzyło? KOMENTARZE! Ludzie nie potrafią się zatrzymać. " Nie jem w ogóle cukru ani niczego co ma w składzie cukier " - podobnych komentarzy było wiele. Co ciekawe, takie diety podobno rozpisują niektórzy dietetycy (o zgrozo!). OK, jeśli z jakiś powodów zdrowotnych ktoś musi unikać pewnych substancji - to rozumiem, ale w ramach odchudzania? Efekt jojo murowany! Organizm na 100% przy pierwszej lepszej okazji będzie magazynował to, czego mu odmawiasz! Na biologii uczono mnie, że człowiek jest zwierzęciem wszystkożernym. Nie jestem dietetykiem, ale sporo czytam o zdrowym odżywia

Naucz się czasowników nieregularnych śpiewająco ;)

Czasowniki nieregularne, to coś, co niestety, trzeba zapamiętać, wykuć itd. Pewnie, że słuchając dużo radia, oglądając filmy w oryginale, czy po prostu mając kontakt z językiem, te najczęściej występujące same zapadną Ci w pamięci. Serio, metoda "otocz się językiem" naprawdę działa! Znalazłam jednak w necie coś fajnego - piosenki o czasownikach nieregularnych. Może któraś z nich przypadnie Wam do gustu? 1. 2.  3.  4.  5.  Ciekawą alternatywą jest również gra z platformy English Attack . A Wy jakie macie sposoby na czasowniki nieregularne?

Halloween

Zabawa w sklepie z akcesoriami na ten dzień była przednia :D Dokładnie rok temu miałam przyjemność noc z 31.10/1.11 spędzić w Kanadzie. Pewnie dla niektórych będę wyrodna, bo nie zapaliłam znicza na grobie babci. Uspokoję: po pierwsze wyjazd służbowy, nie miałam wyjścia ;), po drugie, zapaliłam po powrocie. Zadziwia mnie ta nagonka na Halloween. Jak dzieciaki chcą, to niech ganiają, a to do rodziców należy pokazać im nasze tradycyjne święto: Wszystkich Świętych i Zaduszki. Swoją drogą ciekawe ilu przeciwników Halloween wie jaka jest różnica między 1 a 2 listopada... Dla mnie mega przeżyciem było zobaczyć jak po drugiej stronie oceanu spędzają ostatni dzień października. A szaleństwo halloweenowe jest ogromne. Co mi się baaaardzo podobało, to fakt, że tego dnia w zasadzie wszyscy są dziećmi. Od rana po ulicach chodzą przebierańcy, nie ważne czy mają dzień wolny, czy pracują. Szaleństwo, zabawa i radość. Co w tym złego? Prawdziwy chrześcijanin powinien przecież wierzyć, że jego b